Aloita tästä! Valitse oletko:

guru

Content Guru

Sisällöntuottaja (bloggaaja, instaaja, tubettaja, snäppääjä, joka tuotat sisältöä omaan kanavaasi)

hippie

Business Hippie

Yrityksen markkinointipäättäjä, sisältömarkkinoinnin tekijä, kampanjasuunnittelija, mainonnan tekijä, mediasuunnittelija tms

PING Ethics on ohjeistus, jonka tavoitteena on kehittää sisältömarkkinoinnin kenttää Suomessa sopimalla yhteisistä pelisäännöistä sekä auttaa uusia sisältömarkkinoinnin pariin tulevia toimijoita tuloksellisen ja avoimen yhteistyön alkuun. Ohjeistus on laadittu yhdessä sosiaalisen median sisällöntuottajien ja sisältömarkkinoinnin parissa toimivien yritysten ja organisaatioiden kanssa ja auttaa erityisesti tilanteissa kun kaupallista sisältöä tuotetaan vaikuttajan omiin kanaviin.

Luottamus, läpinäkyvyys ja eettisyys hyödyttävät kaikkia alalla toimivia:

Yleisö: Kykenee tunnistamaan kaupallisen sisällön ja voi luottaa seuraamiensa sisällöntuottajien mielipiteen lahjomattomuuteen.

Sisällöntuottaja: Reilu toiminta parantaa sisällöntuottajan kanavan luotettavuutta ja ansaintamahdollisuuksia.

Yritys: Selvät pelisäännöt helpottavat toimintaa ja synnyttävät luottamusta seuraajissa.

Media: Perinteinen media voi toteuttaa omaa tehtäväänsä luotettavana uutislähteenä.

Koko toimiala: Ala kehittyy ja ammattimaistuu. Itsesääntely vähentää verottajan ja lainsäädännön tarvetta.

Allekirjoittamalla PING Ethics –koodiston kerrot yleisöillesi, asiakkaillesi ja yhteistyökumppaneillesi olevasi sitoutunut edistämään avoimesti toteutettavaa sisältömarkkinointia.